Trening cardio a odchudzanie

Trening wytrzymałościowy nazywany popularnie treningiem cardio jest polecany wszystkim osobom bez względu na wiek i płeć. Jego regularne wykonywanie nie tylko pomaga spalić podskórną tkankę tłuszczową, ale i poprawia wydolność oraz wytrzymałość. Co więcej wpływa pozytywnie na układ krążenia, oraz dotlenia i poprawia funkcjonowanie naszego organizmu. Sprawdźcie na czym dokładniej polega trening cardio, oraz kiedy i jak go wykonywać!

Co to jest trening cardio?

Trening cardio to nic innego jak forma aktywności ruchowej, mająca na celu podniesienie tempa przemiany materii, w wyniku czego pomaga skutecznie zwalczać tkankę tłuszczową gromadzącą się w naszym ciele. Jego stosowanie oprócz redukcji wagi ciała poprawia wydolność tlenową organizmu oraz ruchomość trenującej osoby. Regularny trening wytrzymałościowy niesie ze sobą wiele korzyści dla naszego układu krążenia, układu oddechowego oraz wydolności organizmu.

Zalety treningu cardio

Trening wytrzymałościowy to samo zdrowie! Aktywność fizyczna w formie treningu cardio sprawia że zyskuje nie tylko serce, ale cały nasz organizm! Jeżeli sumiennie ćwiczymy i stosujemy się do zaleceń, zyskuje nasze serce, podnosimy naszą odporność, dotleniamy organizm oraz poprawiamy stan skóry i włosów. Co więcej trening wytrzymałościowy zwiększa przepustowość żył, a co za tym idzie obniża ryzyko wystąpienia wielu groźnych chorób, np. zawału serca, udar mózgu, czy miażdżycy. Co jeszcze daje trening cardio?

  • stabilizuje pracę serca,
  • redukuje zły cholesterol,
  • zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby układu sercowo naczyniowego,
  • podnosi poziom libido
  • redukuje zbędne kilogramy
  • wzmacnia płuca
  • redukuje stres
  • reguluje metabolizm

Czy trening cardio odchudza?

Zdecydowanie tak! Trening cardio to jedna z najskuteczniejszych broni w walce z nadwagą oraz nadmiarem zalegającego tłuszczu. Oczywiście nie możemy zapominać że oprócz aktywności fizycznej, podstawą podczas redukowania tkanki tłuszczowej jest zbilansowany i odpowiednio dobrany jadłospis. Bez niego same treningi wytrzymałościowe mogą nie przynieść oczekiwanego skutku, choć z pewnością wpłyną pozytywnie na nasz organizm.

Rodzaje treningu cardio

W dużym skrócie mówiąc trening cardio to każdy rodzaj wysiłku, który pobudza nasz organizm do wzmożonej pracy. Trening wytrzymałościowy powinniśmy dobrać do naszej kondycji fizycznej, stanu zdrowia, a czasem nawet wagi. Przykładowo podczas zbyt dużej otyłości, zwykły bieg może nieść ze sobą negatywne konsekwencje dla naszego organizmu, takie jak problemy z sercem oraz nadwyrężenie stawów. Jakie ćwiczenia zaliczamy do treningu cardio?

  • bieganie
  • jazdę na rowerze
  • marszobieg
  • intensywny marsz
  • pływanie
  • jazdę na rolkach
  • nordic walking
  • długie spacery
  • spinning (jazda na rowerku stacjonarnym)
  • trening na orbitreku
  • skakanie na skakance

Jak długo robić trening cardio?

Czas ćwiczeń i natężenie treningu ma bardzo duży wpływ na efektywność spalania tkanki tłuszczowej. Jeżeli dopiero zaczynamy swoją przygodę z treningiem wytrzymałościowym, najlepszym sposobem będzie dobranie intensywności oraz długości trwania do swojego organizmu. Rozpocznijmy od rozsądnych dawek ćwiczeń, i wraz z poprawą wydolności i wytrzymałości zwiększajmy je. Na początek zacznijmy od minimum, czyli aktywności fizycznej 2-3 razy w tygodniu, po 10-20 minut. Wraz z czasem zwiększamy ilość treningów lub je wydłużamy, pamiętając o odstępie potrzebnym na regenerację naszego organizmu.