Wspomniany rekonesans został przeprowadzony na przełomie listopada i grudnia 2021 roku wśród klientów sklepu. Dotyczył on nawyków i przekonań rowerzystów względem trenażerów, na których zakup decydują się już nie tylko nieliczni kolarze.

Trenażery interaktywne są kupowane coraz częściej

CentrumRowerowe.pl zauważyło pewne utrzymujące się na rynku trenażerów tendencje, dlatego badania przyczyniły się do rozwiania nurtujących kwestii związanych z tymi urządzeniami. Ostatnimi czasy wyraźnie zyskują na popularności modele interaktywne. Jak komentuje Jacek Zieziulewicz, dyrektor handlowy i członek zarządu DADELO S.A. – Wyjątkowe było to, że okres marzec-kwiecień odpowiadał za 30% rocznego obrotu. Znacznie wzrosła średnia cena kupowanych produktów, a co za tym idzie ich zaawansowanie technologiczne. Klienci kupowali więcej trenażerów interaktywnych. Zyskiwały na popularności urządzenia z napędem bezpośrednim, dające większy komfort jazdy i niższy poziom hałasu. – podaje.

Nowa forma treningu

Na pytanie, co użytkownicy trenażerów robią podczas treningu stacjonarnego, aż 44,61% badanych wskazało na rywalizację z innymi zawodnikami w wirtualnym świecie. Taka forma ćwiczeń możliwa jest dzięki aplikacjom, takim jak Rouvy czy Zwift, pozwalającym na odwzorowanie wrażeń z prawdziwej jazdy. Popularność tej drugiej platformy jest najlepszym dowodem na ogromne zainteresowanie interaktywnymi urządzeniami treningowymi. Aż 60,52% respondentów, którzy są właścicielami trenażerów odpowiedziało, że korzysta z aplikacji Zwift, aby przenieść się do wirtualnego, kolarskiego świata.